Hoe staat het anno 2008 met de vindbaarheid van HR personeel? Het gebruik van jobboards zoals Monsterboard en Nationale Vacaturebank voor het vinden van personeel heeft voet aan wal gekregen en de gedrukte media verliest met de dag aan populariteit. Minder dan 5 jaar geleden kochten werkzoekenden nog een zaterdagkrant om de vacaturebijlage´s door te pluizen maar deze dure advertenties hebben een zeer korte tijdsspanne waarop zij de aandacht werkzoekenden kan trekken. Laat staan de echte talenten die geen tijd heeft om deze vacaturebijlage´s te lezen.
HR professionals zijn vaak verantwoordelijk voor de inkoop van media waarop vacatures geadverteerd worden. Maar welke media gebruikt de HR professional zelf als zij op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging voor zichzelf? Dezelfde vacaturesites als waarop zij voor hun werkgever adverteren? Via hun eigen netwerk? Misschien zelfs de gehypte social communities als LinkedIn en Hyves? Graag willen wij meer inzicht krijgen in het sollicatie gedrag van HR professionals. Hoe werven we degenen die voor u de werkgever uw toekomstig personeel gaat werven? Graag hoort Club Work de ervaringen van Recruiters, Werkgevers en andere verantwoordelijken voor het recruiteren van HR personeel. Post u maar!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment